Jump to content
TheSzary

[PvE] [PL] [Guide] [4.3.4] - Feral Tank / Hybryda

Recommended Posts

Słowem wstępu

To nie jest nowy poradnik. Jest to reupload powszechnie dostępnego od prawie roku poradnika, z tym że w języku Polskim, co powinno niektórym ułatwić odbiór niektórych rzeczy.

Witam, w tym poradniku przedstawię jak grać Druidem Feral, jako Hybrydowy Tank, który po dziś dzień odgrywa kluczową rolę w progresie Ragnarosa HC, ze względu na możliwość robienia wysokiego DPSu, oraz różne cooldowny, które stanowią zysk dla całego raidu.

Zalety:

-Dobrze sobie radzi z wieloma mobami na raz (Swipe, Thrash, Challenging Roar, Berserk)

-Uniwersalne Cooldowny Raidowe (Rebirth, Innervate, Tranquility, Stampeding Roar)

-Możliwość wejścia w formę kota i robienie za kolejnego DPSa

-Mobilność

-Taniec w formie niedźwiedzia

Wady:

-Jeżeli jakieś moby są daleko od nas i nie mamy szarży, naszą jedyną metodą na złapanie ich jest taunt (Growl) w tempie 1 moba na 8 sekund

-Hybryda często powięca duże ilości mastery, lub talenty zmniejszające otrzymywane obrażenia magiczne, przez co obrażenia otrzymane będą większe niż w wypadku "czystego" tanka

 

Zawartość:

1. Talenty i Glyphy

2. "Rotacja" i priorytety spelli

3. Cooldowny

4. Statystyki

5. Jedzenie, Flaski, Potiony

6. Profesje

7. Lista BiSów

8. Porady dotyczące walk

9. Podstawy kota

10. Makra

11. Podziękowania

1. Talenty i Glyphy

Czysty tank

hkW5XyM.png

Prime oraz Major Glyphy nie podlegają tutaj dyskusji.  Minor Glyphy są opcjonalne, jednak korzystanie z Glyph of Challenging Roar oraz Glyph of Unburdened Rebirth jest zalecane, ze względu na ich użyteczność, czyli Combat Ressy nie wymagające reagentu, oraz krótszy cooldown na naszym jedynym AoE tauncie.

/run t,p,a={2,12,23,53,62,72,83,91,113,121,132,161,172,182,203,211,221,3,22,43,53,61,1,}SetPreviewPrimaryTalentTree(t[1],GetActiveTalentGroup())for i=1,#t do a=tif a<9 then p=a else AddPreviewTalentPoints(p,floor(a/10),a%10)end end

P O T Ę Ż N A hybryda

fWxJjb3.png

Głównym celem Prime Glyphów w tym buildzie jest zwiększenie robionych obrażeń w formie kota. Podczas walk gdzie nie możemy użyć Shreda ani razu, można również wstawić Glyph of Mangle w miejscu Glyph of Bloodletting, co zwiekszy obrażenia naszego zapychacza, oraz znacznie nadrobi stracone ticki na Ripie. Jak w wypadku czystego tanka, Major i Minor Glyphy sa opcjonalne, chociaż te wspierające nasz Rebirth i Challenging Roar są zalecane.

Quick Learn:

/run t,p,a={2,12,23,53,62,72,83,91,113,121,142,161,172,182,192,203,221,3,22,43,52,61,1,}SetPreviewPrimaryTalentTree(t[1],GetActiveTalentGroup())for i=1,#t do a=tif a<9 then p=a else AddPreviewTalentPoints(p,floor(a/10),a%10)end end

 

2. "Rotacja" i priorytety spelli

Granie Druidem Feral nie opiera się na rotacji, lecz na systemie priorytetów, dzięki czemu aktywnie musimy obserwowac nasze cooldowny i korzystać z tego, co jest obecnie dostępne, oraz jednocześnie znajduje się najwyżej na liście priorytetów ze względu na chociażby efekt który to po sobie zostawi, lub ilości zadanych obrażeń.

Priorytety:

1. Demoralizing Roar (Nie trzeba się martwić jeżeli tankujesz z kimś, kto już nakłada taki debuff)
2. Mangle (Zawsze, kiedy dostępny)
3. Lacerate (Przynajmniej 1 stack, żeby Mangle miał szansę się zresetować)
4. Thrash
5. Pulverize (Zalecane jest posiadanie buffa z Pulverize'a na sobie najdłużej jak się da. Używamy tylko na 3 stackach Lacerate'a)
6. Lacerate (Trzymanie na bossie 3 stacków debuffa)
7. Lacerate>Faerie Fire>Swipe (Zapychacze aby wyrzucić trochę Rage'a, oraz podbić nasze absorby z Savage Defense)
8. Maul (Pozbywanie się zbędnego Rage'u)

Na walkach AoE naszymi narzędziami do trzymania wielu mobów są:
1. Thrash
2. Swipe
3. Challenging Roar
4. Mangle (Tylko z włączonym Berserkiem)

W wypadku wielu mobów warto jest również trzymać na nich po 1 stacku Lacerate, dla dodatkowego damage, threatu, orasz szansy na reset cooldownu na Mangle.

 

3. Cooldowny

Wspaniałym dodatkiem do zestawu Ferala, są cooldowny, które niezależnie od sytuacji stanowią go wspaniałym wsparciem dla całego raidu.

Osobiste cooldowny:

1. Barkskin (20% zmniejszonych obrażeń na 8s. 60s cooldownu - Dzięki 4 setówkom T12, jeżeli Barkskin się skończy, to dostaniemy 10% Dodge'a.)

2. Survival Instinct (50% zmniejszonych obrażeń na 12s. 180s Cooldownu)

3. Frenzied Regeneration (Zwiększa Zdrowie o 30%, oraz jeżeli mamy poniżej 30% zdrowia, to leczy nas do tej wartości, zamienia Rage na dodatkowe leczenie (1 Rage=0.3% maksymalnego HP, do 10 Rage na sekundę) przez 20s. 180s cooldownu)

4. Berserk (Ofensywny cooldown niedźwiedzia. Usuwa cooldown na Mangle, oraz sprawia że w formie niedźwiedzia, spell ten bije do 3 targetów. Trwa 15s, 25s z Glyphem którego zawsze używamy. 180s Cooldownu)

5. Challenging Roar (Jedyny AoE taunt Druida. 180s Cooldownu, 150s z Glyphym)

6. Enrage (Od razu dostajemy 20 Rage'u, 32 z talentem Primal Madness, oraz dodatkowe 10 Rage'u przez 10 sekund. 60s cooldownu)

 

Cooldowny Raidowe:

1. Tranquility (Channelowany heal, zostawiający na całym raidzie efekt Heal Over Time. Wzmocniony przez talent Nurturing Instinct. 480s cooldown)

2. Innervate (Daje targetowi 5% maksymalnej many w czasie 10s. 180s cooldown)

3. Stampeding Roar (60% Movement Speedu, na 8s, dla każdego w zasięgu 10 jardów. 120s cooldown)

4. Rebirth (Combat Res, który dzięki pomocy Glyphów przywraca graczy do życia z 100% Zdrowia i 20% Many. 600s cooldown)

 

4. Statystyki

 

Preferowanym stylem dla druida, jest zmiana statystyk, w zależności od tego, co zamierza teraz robić Są statystyki lepsze oraz gorsze, ale należy pamiętać, że Stamina NIGDY nie jest dobradla tanka. W tym miejscu warto wspomnieć jak działa Mastery dla niedźwiedzia. Statystyka ta, zwiększa absorb który otrzymujemy ze spella Savage Defense, który na krytycznych uderzeniach ma 50% żeby dać nam absorba równego 35% naszemu Attack Power.

Tank:

1. Agility

2. Mastery

3. Critical Strike

4. Dodge 

5. Hit Rating do capa (8%, 961 ratingu) = Expertise Rating do capa (26, 781 ratingu)

6. Haste

Hybrid:

1. Agility

2. Hit Rating do capa (8%, 961 ratingu)=Expertise do 20 ratingu (601)

3. Haste

4. Critical Strike

5. Mastery

6. Dodge

 

5. Jedzenie, Flaski, Potiony

Druid Feral nie ma dużego wyboru co do swojego jedzenia lub flaski. Po prostu bierzemy to, co da nam najwięcej Agility, ponieważ jest to najlepsza statystyka nie zależnie od tego, czy jesteśmy hybrydą, DPSem, czy helikopterem Apache.

Jedzenie: Skewered Eel lub Mysterious Fortune Cookie (+90 Agility, +90 Stamina)

Flaska: Flask of the Four Winds (+300 Agility)

Potion: Potion of Tol'Vir (+1200 Agility na 25s)

 

6. Profesje

Profesje są głównie kwestią czyichś upodobań, jednak niektóre z nich są znacznie gorsze od innych.

Profesje pod brust:

-Tailoring (Enchant dający tymczasowo 1000 AP na Cloak)

-Engineering (480 Agility na 10s. 60s cooldown)

-Herbalism (480 haste na 20s. 120s cooldown. Nie zalecane, w porównaniu z resztą profesji)

 

Profesje dające stałe zyski:

-Skinning (80 Critical Strike Rating. Osobiście, Skinning nie jest wart uwagi, jeżeli bierzemy profesje tylko dla statystyk.)

-Blacksmithing (2 miejsca na gemy, jeden na Wristach, jeden na Rękach. Obecnie, z okazji wyjścia DSa i epickich gemów zyskał dużo)

-Enchanting (40 Agility enchant na Ringi)

-Leatherworking (130 Agility enchant na Wristy)

-Inscription (125 Agility i 25 Mastery enchant na Shouldery)

-Jewelcrafting (3 dodatkowe 67 Agility gems. Obecnie jedna z gorszych profesji, ze względu na wyjście DSa)

-Mining (120 Staminy. Podziela los Skinningu i Herbalismu, będąc po prostu słaby)

7. Lista BiSów

Tank:
Head: [Deep Earth Headpiece] - Warmaster Blackhorn
Neck: [Choker of the Vanquished Lord] - Ragnaros HC
Shoulder:  [Underdweller's Spaulders] - Morchok
Back: [Dreadfire Drape] - Rhyolith HC
Chest: [Deep Earth Raiment] - Ultraxion
Wrist: [Bladeshadow Wristguards] - Leatherworking
Weapon: [Spire of Coagulated Globules]- Yor'sahj
Relic: [Ripfang Relic]- VP Vendor
Gloves: [Deep Earth Grips]- Zon'ozz
Belt: [Belt of Hidden Keys] - VP Vendor
Legs: [Deep Earth Legguards]- Yor'sahj
Boots: [Rooftop Griptoes] - VP Vendor
Ring 1:  [Emergency Descent Loop] - VP Vendor
Ring 2: [Seal of Primordial Shadow] - Dragon Soul Shared Boss Loot 
Trinket 1: [Kiroptyric Sigil] - VP Vendor
Trinket 2: [Matrix Restabilizer] - Ragnaros HC
ZAMIENNE TRINKETY: The Hungerer - Majordomo Fandral Staghelm HC // Indomitable Pride - DS Shared Boss Loot // Soulshifter Vortex - DS Shared Boss Loot // Vial of the Shadows - DS Shared Boss Loot // Ancient Petrified Seed - Revered z Avengers of Hyjal // Mirror of the Broken Images - Exalted z Baradin Wardens, 125 Tol Barad Commendation

Hybryda:

Head: [Deep Earth Headpiece] - Warmaster Blackhorn
Neck: [Choker of the Vanquished Lord] - Ragnaros HC
Shoulder: [Deep Earth Spaulders] - Hagara the Stormbinder
Back: [Dreadfire Drape] - Rhyolith HC
Chest: [Shadowbinder Chestguard] - VP Vendor
Wrist: [Bladeshadow Wristguards] - Leatherworking
Weapon: [Spire of Coagulated Globules]- Yor'sahj
Relic: [Ripfang Relic]- VP Vendor
Gloves: [Deep Earth Grips]- Zon'ozz
Belt: [Belt of Hidden Keys] - VP Vendor
Legs: [Deep Earth Legguards]- Yor'sahj
Boots: [Interrogator's Bloody Footpads] - Yor'sahj
Ring 1: [Signet of Grasping Mouths] - Hagara the Stormbinder
Ring 2: [Seal of Primordial Shadow] - Shared Boss Loot DS
Trinket 1: [Kiroptyric Sigil] - VP Vendor
Trinket 2: [Matrix Restabilizer] - Ragnaros HC == [Starcatcher Compass] - Warmaster Blackhorn
ZAMIENNE TRINKETY:  Vial of the Shadows - DS Shared Boss Loot // The Hungerer - Majordomo Fandral Staghelm N/HC // Arrow of Time - End Time (Murozond) // Ancient Petrified Seed - Revered z Avengers of Hyjal // Essence of the Cyclone - Halfus Wyrmbreaker Heroic // Fluid Death - Justice Points

8. Porady dotyczące walk

FIRELANDS

Beth'Tilac:

Jako Feral, zazwyczaj będziesz iść na górę. Pamiętaj że wchodząc, możesz ściągać Spinnery zarówno zwykłym Tauntem, jak i Challenging Roarem. Podczas 2 fazy, nie bój się używać Tranquility i Innervate'a, gdy drugi tank ma na sobie bossa.

Shannox:

Tankując bossa, pamiętaj żeby używać cooldownów dających Movement Speed, żeby zrzucić z siebie stacki które potrafią dosyć mocno bić. Berserka używaj tylko, gdy boss i psy są daleko od siebie, ponieważ złapanie aggro Bossa i Riplimba potrafi szybko skumulowac wysokie ilości debuffa Jagged Tear i zwiększyć otrzymywane obrażenia.

Lord Rhyolith:

Tankując staraj się złapać wszystkie Fragments of Rhyolith razem, aby DPSowie mogli łatwiej je zbić. Jeżeli jesteś początkującym DPSem i sterujesz Bossem, rób to tylko za pomocą Mangle'a, Shreda oraz Ferocious Bite'a, jednocześnie utrzymując wysoki uptime na Savage Roarze.

Alysrazor:

Aby pomóc DPSom, przerwij pierwszego Blazing Talon Initiate po swojej stronie. Po Firestormach staraj się używać Stampeding Roar, oraz jeżeli żyją Blazing Talon Initiate, możesz do nich doszarżowac. Jeżeli jesteś bardziej doświadczony, oraz znasz możliwości swoich healerów, możesz również zbijać Hatchlingi wyłacznie w formie kota.

Baleroc:

DPSując Bossa, zawsze bierz pierwszy Shard of Torment w melee sam. Około 8-10 stacka użyj Barkskina, a po 15s Survival Instinct. 

Majordomo Fandral Staghelm:

W fazie skorpiona nie dzieje się nic specjalnego. Uważamy na nasze aggro, przy rozbieganiu się używamy Stampeding Roara. W fazie kota staramy się łapac Spirit of the Flame za pomocą kombinacji Growl+Maul+Faerie Fire. 

Ragnaros:

Powód dla którego Feral lśni na Cataclyśmie. Walkę zawsze zaczynaj jako kot, i bij bossa dopóki Main Tank nie poprosi cie o przetauntowanie bossa, w celu zejścia stacków. Na 1 fazie, nie szukaj pozycji do Shredowania, lepiej nie ryzykować. Po pierwszym wejściu w misia, będziecie się zmieniać z Main Tankiem w zależności od healerów, oraz komunikacji. Najbardziej popularną liczbą są około 4 stacki debuffa Burning Wound. Na fazach przejściowych, Sons of Flame najlepiej zabijać w niedźwiedziu. Zaczynaj bicie adda od połączenia Faerie Fire+Mangle+Maul. Później spamuj Lacerate+Maul, dopóki Mangle nie będzie dostepny. Jeżeli Son of Flame podejdzie za blisko do Sulfurasa, doszarżuj do niego za pomocą Feral Charge lub Skull Bash, i zestunuj za pomocą spella Bash. Tankowanie w drugiej fazie zacznie Main Tank. Wrzuć na bossa Faerie Fire, i zacznij wbijać Combo Pointy. Zanim spadną na raid Molten Seeds, użyj Stampeding Roar. Oprócz tego, na drugiej fazie nie ma nic specjalnego. Druga faza przejściowa rózni się od pierwszej jedynie tym, że zanim zaczniesz zbijać Sons of Flame, musisz złapać jednego adda Lava Scion. Po zbiciu większości Sonów, Main Tank powinien miec na sobie oba Scoiny, to wtedy wchodzisz w kota i zaczynasz bić oba duże Addy (Nakładasz na 1 adda Rake i 5CP Ripa, potem na drugiego, i wracasz znowu na pierwszego w celu przedłużenia Ripa z pomocą Glyph of Bloodletting, lub już Ferocious Bite). 3 faza jest wyścigiem DPSu, o to czy zrobicie bossa na 1 meteor, co już jest wielkim ułatwieniem (Czasami nawet da się zrobić bez meteorów. /target Immortal Legion; /wave). Main Tank powinien iśc na prawą stronę platformy, a twoim zadaniem jest po prostu bicie Ragnarosa najmocniej jak tylko możesz, starając sie nie umrzeć. W 3 fazie można bezpiecznie iść na lewą stronę platformy i Shredować, pod warunkiem że unikniesz Engulfing Flames, co powinieneś umieć jezeli regularnie dochodzisz do 3 fazy. Po wejściu do 4 fazy, włącz radar zasięgu za pomocą komendy /range 6. Jeżeli pojawi się breadth of Frost, rzuć Stampeding Roar dla największej ilości osób jakiej tylko możesz. Po ustawieniu się w plamie, pomóz healerom swoim Tranquility i Innervatem. Jeżeli kite'ujesz później Ragnarosa w Entrapping Roots, pamiętaj o używaniu cooldownów na Movement Speed.

 

DRAGON SOUL

Morchok:

Nic specjalnego. Stoisz razem z drugim tankiem, aby zredukować damage ze Stompa, oraz zmieniacie sie około co 2 stacki.

 

Warlord Zon'ozz:

Walkę zaczynasz zestackowany z Melee DPSami. Po przywołaniu pierwszego Void of the Unmaking musisz obrócić bossa tak, żeby Psychic Drain trafiało tylko ciebie, zmniejszając obrażenia otrzymane przez cały raid, oraz jednocześnie leczenie bossa. Po tym, jak raid skończy fazę z Void of the Unmaking, a boss zacznie castować Black Blood of Go'rath zestackuj się ze wszystkimi, aby leczenie raidu było łatwiejsze.

Yor'sahj the Unsleeping:

Tankuj bossa na środku, nie bój się używać cooldownów na Void Bolty, kiedy wyjdą addy, pomóż raidowi Stampeding Roarem w dobiegnięciu do nich, oraz w zbiciu ich.

Hagara:

Uciekaj z Focused Assaultów, pomagaj zbijać Tomby.

Ultraxion:
zarezerwowane

Warmaster Blackhorn:

zarezerwowane

9. Podstawy kota

Kot jest jednym z powodów, dlaczego Feral do dziś dzień jest dobry, oraz jest najczęstszym wyborem jako Offtank. W tej części poradnika postaram się wyjaśnic podstawy, jak kręcić cyferki kotem. Należy wziąć pod uwage, że nie jest to pełnoprawny poradnik DPSa, oraz ominę część bardziej szczegółowych rzeczy. Kluczowym elementem DPSu jako kot, jest umiejętność trzymania na bossie 2 Debuffów zadających damage - Rake, oraz Rip oraz jednego Buffa na sobie - Savage Roar. W tym, najlepiej pomoże ci praktyka, niezależnie od formy, czy jest to klepanie kukły w stolicy, czy to jest RHC, czy chociażby robienie Baleroca jako DPS tydzień w tydzień, dopóki nie poczujesz jak działają razem Energia i Combo Pointy.

 

9.1 Priorytety

Forma kota jest niczym niedźwiedź. Nie ma tutaj zwykłej rotacji, są za to priorytety, do których trzeba się stosować aby zmaksymalizować DPS.

  1.  Debuff zwiekszający obrażenia zadawane przez bleedy (Nakłada go Mangle, ale może to również zrobić Warrior w Armsie, lub hunter z odpowiednim petem)
  2.  Rake
  3.  Ferocious Bite (Poniżej 25% HP Bossa, lub 60% jeżeli posiadamy T13 2P. Najlepiej na 5 Combo Pointach oraz 60 energii, lecz czasami można użyć wcześniej, jeżeli mielibyśmy stracić Ripa)
  4.  Rip
  5.  Savage Roar
  6.  Ferocious Bite (Jeżeli bossa ma powyżej 25% HP, lub 60% gdy mamy T13 2P. Tylko gdy posiadamy 5 Combo Pointów, 60 Energii, oraz Rip i Savage Roar mają po minimum 10 sekund do skończenia się)
  7.  Shred
  8.  Mangle

Jako Feral DPS PvE, mamy tylko 3 finishery. Ripa, Savage Roara i Ferocious Bite. Każdy z nich jest ważny, na swój sposób. Na początku walki, wbijamy 5 Combo Pointów, używamy Ripa, a potem Savage Roar używamy na JAK NAJMNIEJSZEJ ilości CP, ze względu na to, że SR na im większej ilości CP jest użyty, tym mniej sekund buffa za Combo Point dostajemy. Ripa odświeżamy później 2 sekundy przed spadnięciem poprzedniego buffa (czyli pomiędzy dwoma ostatnimi tickami), co czynimy ZAWSZE na 5 CP. Warto wspomnieć że Glyph of Bloodletting da nam dodatkowe 3 ticki na każdym Ripie. Przy około 25% zdrowia Bossa (60% jeżeli mamy 2P T13), używamy JAK NAJMOCNIEJSZEGO Ripa, za pomocą potiona, Tiger's Fury, oraz innych cooldownów jakie mamy, ponieważ poniżej tego pułapu jedynymi Finisherami z których bedziemy korzystać są tylko Ferocious Bite (wysoki instant damage), i Savage Roar (zwiększenie damage z auto ataków o 80%, które pod haste biją często. I mocno). Dzieki możliwości zastąpienia Ripa, Ferocious Bitem, Feral jest znakomitym DPSem do dobijania bossów. 

 

Mangle jest dobrym zapychaczem JEDYNIE jeżeli naprawdę nie możemy używać Shreda, albo kiedy musimy trzymac na bossie debuffa zwiekszającego Bleed Damage o 30%. Shred nie dość że ma wyższy damage, to do tego skaluje sie z Debuffem z Mangle'a, lub od Warriora

9.2 Cooldowy

Feral ma tylko 2 ofensywny Cooldowny.

  1.  Berserk
  2.  Tiger's Fury

Berserk w formie kota zmniejzsa koszt naszych wszystkich spelli o 50%, co sprawia że w połączeniu z buildem pod Haste, możemy spamować bleedami i Ferocious Bitem na prawo i lewo w czasie tych 25 sekund.

Tiger's Fury zwiększa nam obrażenia fizyczne o 15% na 6s, oraz daje 60 Energii z talentem King of the Jungle, który zawsze mamy. Warto wspomnieć, że podczas trwania Berserka, TIGER'S FURY JEST NIEDOSTĘPNE.

 

 

9.3 Porady

  • Drugiego Potion of the Tol'Vir używaj jedynie około 30%-25% HP Bossa (65%-60% jeżeli masz 2P T13), w celu zaaplikowania jak największego Ripa przed przedłużaniem go w kółko za pomocą Ferocious Bite'a
  • Jeżeli sytuacja na to pozwala, staraj się odświeżać bleedy w czasie 6s po użyciu Tiger's Fury, ze względu na zwiększenie obrażeń każdego ich ticku o 15%. Pamiętaj żeby Tiger's Fury używać PRZED Berserkiem, ponieważ podczas trwania 25 sekundowego Buffa, TF jest niedostępne. Pomoże ci w tym to makro:

 

Quote

#showtooltip Berserk
/cast Tiger's Fury
/cast Berserk
 

  • Rake i Rip odświeżaj przed ostatnim tickiem bleeda. (Odpowiednio, Rake'a odświezamy w okienku 0-3s do końca debuffa, Ripa 0-2s)
  • Pamiętaj że poniżej 25% Bossa (60% z 2P T13) Ripa da się odświeżyć za pomocą Ferocious Bite'a. Jeżeli ma ci się skończyć Rip, a twój Ferocious Bite NIE MA 5 COMBO POINTÓW, I TAK GO UŻYJ. W takim wypadku utrzymanie Ripa na bossie jest ważniejsze od dużego FB.
  • (TYLKO JEŻELI NIE POSIADASZ 2P T13) Jeżeli wiesz, że podczas walki nie będziesz miał jak użyć 3 lub 4 razy Berserka, to staraj się żeby twoje ostatnie użycie tego Cooldownu było na około 25% bossa, żeby jak najwięcej Ferocious Bite'ów wyciągnąć ze zmniejszonych kosztów energii/

 

Jak widać na załączonych screenach, Feral DPS jest znakomitym źródłem DPSu, jednak w moim odczuciu w porównaniu do niektórych klas wymaga on więcej praktyki żeby móc mówić o cyfrach, które są akceptowalne

A3HYLsw.pnge5dMMsZ.png5UxRGPC.png

10. Makra

Wielkie podziękowania dla Polaroid za zamieszczenie makr pod angielskim odpowiednikiem poradnika. Z góry informuję że wszelkie pytania do niego należy kierować w Języku Angielskim.

 

Poniewaz jestem pizdą która nie korzysta z makr.

Wejście w kota, użycie Prowl lub Pounce, w zależności od tego czy jesteśmy w stealthie:

Quote

#showtooltip Prowl
/cast [nostance:3] Cat Form; [stance:3, nostealth] Prowl; [stance:3, stealth] Pounce

Zmiana w niedźwiedzia, użycie Frenzied Regeneration i Enrage:

Quote

#showtooltip Frenzied Regeneration
/cast [nostance:1] Bear Form
/cast Frenzied Regeneration
/cast Enrage

Survival Instinct jeżeli jesteś niedźwiedziem lub kotem, zamiana w niedźwiedzia jeżeli nie masz formy:

Quote

#showtooltip Survival Instincts(Cat or Bear Form)
/cast [form:1]Survival Instincts(Cat or Bear Form);[form:3]Survival Instincts(Cat or Bear Form);[noform]!Bear Form(Shapeshift)

Wszystkie ofensywne cooldowny (Oprócz tych z profesji i trinketów):

Quote

#showtooltip Berserk
/cast Tiger's Fury
/cast Enrage
/cast Berserk
/cast Berserking

Zestaw Rodzinny z Faerie Fire:

Quote

#showtooltip
/cast [stance:1] Faerie Fire (Feral)
/cast [stance:3] Faerie Fire (Feral)
/cast [nostance] Faerie Fire
/cast [stance:4] Faerie Fire

2 Interrupty 1 Grzyb:

Quote

#showtooltip
/cast [stance:1] Skull Bash(Bear Form)
/cast [stance:3] Skull Bash(Cat Form)
/cast [nostance] Wild Mushroom: Detonate

Taunt, Ravage, Wild Mushrooms (placing):

Quote

#showtooltip
/cast [stance:1] Growl(Bear Form)
/cast [stance:3] Ravage(Cat Form)
/cast [nostance] Wild Mushroom

Szarża dla niedźwiedzia i kota, Regrowth dla reszty:

Quote

#showtooltip
/cast [stance:1] Feral Charge(Bear Form)
/cast [stance:3] Feral Charge(Cat Form)
/cast [nostance] Regrowth

Swipe dla niedźwiedzia i kota, Rejuvenation dla reszty:

Quote

#showtooltip
/cast [stance:1] Swipe(Bear Form)
/cast [stance:3] Swipe(Cat Form)
/cast [nostance] Rejuvenation

Stampeding Roar dla niedźwiedzia i kota, Thorns dla reszty:

Quote

#showtooltip
/cast [stance:1] Stampeding Roar(Bear Form)
/cast [stance:3] Stampeding Roar(Cat Form)
/cast [nostance] Thorns

Demoralizing Roar dla niedźwiedzia, Tiger's Fury dla kota, Dispell dla innych:

Quote

#showtooltip
/cast [stance:1] Demoralizing Roar(Bear Form)
/cast [stance:3] Tiger's Fury(Cat Form)
/cast [nostance] Remove Corruption

Makro z myślą o Trollach. Tranquility, dziś 30% szybciej

Quote

#showtooltip Tranquility
/cast Berserking
/cast Tranquility

Makro na wyłączenie buffów których już nie potrzebujemy:

Quote

/cancelaura Hand of Protection
/cancelaura Frenzied Regeneration
/cancelaura Prowl
/stopcasting

 

11. Podziękowania

 

Póki co to wszystko ode mnie. Chciałbym podziękować każdemu, kto mnie zachęcił do napisania tego poradnika, zwłaszcza Mogromirowi za zmotywowanie mnie, oraz Notosiupowi za nauczenie mnie prawie 1.5 roku temu jak klikać kotem. Oprócz tego wielkie podziękowania dla Padthaia i Polaroida za wsparcie z niektórymi sekcjami poradnika (mimo że nie przeczytają tej części, ze względu na barierę językową). Zapraszam do dyskusji w komentarzach, co można poprawić, oraz sugestii co powinienem dopisać.

Make Feral great again!

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, TheSzary said:

Poniewaz jestem pizdą która nie korzysta z makr.

przeczytalem pobieznie bo nie gram feralem. Nawet smiechlem xD

GUD DŻOB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Elann said:

przeczytalem pobieznie bo nie gram feralem. Nawet smiechlem xD

GUD DŻOB

W następnej części będzie jak wyrollować 4 na raidzie BARADIN HOLD, stay tuned

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bump, poradnik został zaktualizowany o BiS listę uwzględniającą 2 bossy wychodzące 7.3.2018 (Ultraxion i Warmaster Blackhorn). Oprócz tego zarezerowałem trochę miejsca, żeby opisać te walki po ich wyjściu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najbliższym czasie poradnik nie doczeka się żadnych aktualizacji, ze względu na brak zainteresowania grą, oraz brak wolnego czasu.

 

Pozdrawiam,

Daszary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przeczytałem dopiero teraz, i jak dla mnie to poradnik nadawał by sie na tauriveins.costtam, bo jak widze spec full tank bez infected wounds i bez hita to juz widze ze jest legit. Ale moze poprostu sie nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nadal czekam na poradnik by Sliska. Bez watpienia najlepszy feral na tym serwerze. PROOF

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Elann said:

ja nadal czekam na poradnik by Sliska. Bez watpienia najlepszy feral na tym serwerze. PROOF

Film niedostępny
Ten film wideo zawiera treść od partnera WMG, który zablokował go w Twoim kraju na mocy praw autorskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Debtheøne said:
Film niedostępny
Ten film wideo zawiera treść od partnera WMG, który zablokował go w Twoim kraju na mocy praw autorskich.

no raaaaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooo znow pisali o mnie hejterzy. ale teraz na serio, rogune jest dalej FINE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×